DeepL 번역 :
올해의 게임을 수상하게 되어 큰 영광이며, 먼저 투표해 주신 모든 분들께 감사드리고 다른 모든 후보자들에게도 축하의 말씀을 전하고 싶습니다. 올해는 엄청나게 경쟁이 치열했던 한 해였으며 여러분 모두 이 상을 받을 자격이 충분했습니다.
주류의 주목을 받을 정도로 큰 규모의 시상식을 만들어 주신 @geoffkeighley와 #gameawards를 기획한 분들께 감사드립니다. 30초라는 시간은 조금 짧지만, 게임 어워즈와 같은 시상식은 없으며 놀라운 성과입니다.
제가 #게임어워드에서 갑옷을 입은 이유는 BG3는 플레이어 커뮤니티가 없었다면 존재할 수 없는 게임이고, 커뮤니티가 개발에 얼마나 중요한 역할을 해왔는지 경의를 표하고 싶었기 때문입니다. BG3 커뮤니티 여러분 이런 게임을 만드는 것은 열정적이고 재능 있는 팀이 있어야만 가능한 일이며, 그런 점에서 저는 @larianstudios와 함께 일할 수 있어서 정말 행운이라고 생각합니다.
2,000명이 넘는 사람들이 크레딧에 이름을 올렸는데, 모든 사람을 일일이 언급할 수 없기 때문에 항상 공로를 인정받지 못하는 사람들을 집중적으로 언급하고 싶습니다.
QA 팀, 로컬라이제이션 팀, 고객 지원 팀, 운영 팀, 퍼블리싱 팀, 플레이 테스터 팀, 그리고 Larian의 다른 모든 개발자 여러분, 여러분이 없었다면 BG3는 존재하지 않았을 것이며 여러분 모두는 이 상을 매우 자랑스러워할 자격이 있습니다.
지난달 세상을 떠난 수석 시네마틱 애니메이터 Jim을 비롯해 개발 과정에서 잃은 친구와 가족, 그리고 개인적으로 얼리 액세스 캠페인을 시작하기 일주일 전에 돌아가신 제 아버지께 이 상을 바치고 싶습니다.
주변 사람들의 도움이 없었다면 BG3와 같은 게임을 만들 수 없었을 것입니다. 개인적으로 5명의 특별한 사람들과 미친 개 한 마리, 애꾸눈 고양이 한 마리가 저와 함께 해줘서 정말 고맙다고 말하고 싶어요.
엄청난 수의 대사를 녹음하고 연기하기 위해 건물 구석구석을 누비며 촬영에 임해준 현지화 파트너와 @피트스탑트윗에게도 큰 박수를 보냅니다.
배우 여러분, 정말 수고 많으셨습니다. 앞으로 다시 만나게 되길 바라며, 에이전트분들도 평소와 같은 합리적인 모습을 유지해 주시길 바랍니다.)
또한, 저희에게 전권을 준 @Wizards_DnD와 특히 DnD 팀에게도 감사의 인사를 전하고 싶습니다. 많은 분들이 해고되었다는 소식에 정말 유감입니다. 원래 회의실에 있던 사람들 중 이제 거의 아무도 남지 않았다는 사실이 슬프네요. 모두 잘 지내시길 바랍니다.
감사드리고 싶은 파트너가 더 많습니다. 많은 부탁을 드렸는데 모두 들어주셨고, 여러분들의 노력이 없었다면 지금의 BG3는 없었을 겁니다.
오래전에 한 출판사와 나눈 대화 이야기로 마무리하고 싶습니다. 그는 저에게 다행히도 게임은 이상주의에 의해 움직인다고 말했습니다. 물론 착취적인 의미에서 한 말이었지만, 그의 말은 옳았습니다.
게임은 책, 음악, 영화만큼이나 중요한 독특한 예술 형식입니다. 저를 포함한 많은 개발자가 게임을 만드는 이유는 다른 사람들이 게임만이 제공할 수 있는 방식으로 자신의 창작물에 참여하는 것을 좋아하기 때문입니다.
그들은 새롭고 더 나은 게임을 만드는 데 필요한 연료가 되는 것 외에는 수익에 크게 신경 쓰지 않습니다. 재원은 목표가 아니라 수단일 뿐이라는 점을 모두에게 상기시킬 필요가 있습니다. 우리가 어디로, 어떻게 여행하는지가 중요하고 기억해야 할 것입니다.
원문 :
Winning Game of the year is a great honor and I want to first thank everyone that voted for us and I want to congratulate all the other nominees. This has been an incredibly competitive year and you each would have deserved to win this award.
I want to thank @geoffkeighley and the people that organized the #gameawards for creating an award show so big that it gets mainstream attention. While 30 secs is a bit short , there’s nothing like the game awards and it’s an incredible achievement.
I wore armor at the #gameawards because BG3 is a game that couldn’t exist without its our player community and I wanted to pay tribute to how important they’ve been for the development. You rock community BG3 Making a game like this only works if you have an incredible passionate and talented team and in that regard I am incredibly lucky with the @larianstudios – they are some of the finest and they did a truly amazing job
Over 2000 people are listed in the credits and since I can’t call out everyone, I want to focus on a group of people that don’t always get the credit they deserve
Team QA, team localisation, team customer support, team operations, team publishing, team play testers, and every other developer at Larian, BG3 wouldn’t exist without you and you all deserve to be very proud of this.
I want to dedicate this award to the friends and family members we lost during development including Jim, our lead cinematic animator who passed away last month and personally to my father who passed away the week before we launched our early access campaign
You don’t get to make something like BG3 if you don’t have the support from the people around you. Personally, I really want to thank 5 special people, a crazy dog and a one-eyed cat for sticking with me.
Big shout out also to our localization partners and @PitStopTweets who had to use every corner of their building to record and performance capture what was an insane number of lines
To our actors – you did great. I hope our paths will cross again in the future and your agents will remain their usual reasonable selves :)
I also want to thank @Wizards_DnD and specifically the DnD team for giving us carte blanche. I’m really sorry to hear so many of you were let go. It’s a sad thing to realize that of the people who were in the original meeting room, there’s almost nobody left. I hope you all end up well
There are many more partners I want to thank. We asked much of you all, but you delivered and without your efforts, BG3 would not be what it is
I want to end with a story of a conversation I had a long time ago with a publisher. He told me, luckily for them, games are driven by idealism. He meant it in an exploitative way but he was right
Games are a unique art form, as important as books, music or movies. Many developers, myself included, make games because they love seeing others engage with their creations in a way only games can offer
They don’t care that much about the money made beyond it being the fuel they need to create new and better games. It’s worth reminding everyone that fuel is but a means, not a goal. Whereto and how we journey are what matter and what we remember
'News' 카테고리의 다른 글
'더 데이 비포'는 진짜였지만 그 외의 모든 걸 거짓말했다 (0) | 2024.01.22 |
---|---|
GTA 6 동영상을 사전유출한 해커 관련 기사 (0) | 2023.12.22 |
언챠티드 4, 패키지 도난 사건. (0) | 2016.04.28 |
드래곤 에이지, 한국어화 패치 파문. (0) | 2016.04.12 |
발더스 게이트 EE 확장판 : Siege of Dragonspear. (0) | 2016.04.05 |